header1.jpg
Kezdőlap hírek FONTOS!!!! WebGN beküldéséhez szükséges meghatalmazásokról

FONTOS!!!! WebGN beküldéséhez szükséges meghatalmazásokról

PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Dr. Tar Ferenc   
2011. november 03. csütörtök, 11:07

Tisztelt Ügyfeleink,


az alábbi információ azoknak szól akik nem (csak) saját maguk részére szándékoznak webGN adatszolgáltatást végezni (xml adatfájlt feltölteni) az MGSZH felé.

Tegnap, az MGSZH weboldalán  a szoftverünk által generált webGN fájlfeltöltés tesztelése során,  a feltöltés végén az alábbi hibaüzenetet kaptuk:

"A feltöltés nem sikerült!

Az feltöltött XML fájlban megadott regisztrációs szám [100xxxxxxxx] nem
egyezik meg a feltöltő felhasználó regisztrációs számával [100yyyyyyyy]!"

A  hibazünetet okáról -  a webGN beküldés akadályáról -  és az alábbiak derültek ki:

- ahhoz hogy a webGN (nitrát jelentés, ENÁR adatszolgáltatás, stb) elektronikus adatbeküldést az is el tudja végezni aki nem saját maga részére (saját ügyfélkapus bejelentkezés után) csinálja az adatfeltöltést, elektronikus meghatalmazásra van szüksége attól a személytől/cégtől aki részére végzi az adatszolgáltatást.

-ezt a kiegészítéstaz MGSZH pár hónapja vezette be, erről azonban tájékoztatást, információt nem találtam a honlapjukon, ill erre vonatkozó jogszabályt vagy közleményt sem.

- aki nem rendelkezik ilyen meghatalmazással (ami lényegében hasonló/azonos az MVH által előírttal, csak az MGSZH rendszerében kell elvégezni) az NEM TUD elektronikus feltöltést (webGN, nitrát jelentés, ENÁR adatok, stb.)  végezni más részére!

- a meghatalmazás kezdeményezését az alábbi módon lehet elvégezni: az MGSZH oldalán (jobboldalt alul) lévő ügyfélkapus bejelentkezés után a felső menüsor végén megnyílik egy E-ügyintézés nevű menüpont, melyben az új meghatalmazás kitöltése elemre kattintva megnyílik egy ablak, melyben a Meghatalmazó bizonyos kulcsadatainak kitöltése után, ki kell választani milyen adatszolgáltatáshoz (webGN, nitrát jelentés, ENÁR adatok, stb.) kérik a meghatalmazást, majd kiválasztani h az elektrikus meghatalmaz igénylés után PAPÍRON beküldve milyen formában igazolják (ügyvédi ellenjegyzéssel vagy 2 tanú aláírásával) ill. be kell küldenni egy 30 napnál nem régebbi cégkivonatot is!

- aki elmulasztja 30 napon belül az elektronikus meghatalmazás kérés után a PAPÍRos alátámasztást beküldeni annak visszamenőlegesen annulálják a meghatalmazását és egyúttal - jelen esetben - a webGN beküldése érvénytelen, azaz úgy kezelik mintha nem is küldte volna be, ezáltal automatikus büntetés - 30%-os AKG támogatás elvonás - kerül kiszabásra!

Kérem a fentiek figyelembevételével járjanak el a saját érdekükben!


2011. november  3.

Dr. Tar Ferenc